Promocje i aktualności:

Bater.pl > Aktualności

Korek rekombinacyjny nowej generacji

korek rekombinacyjny bater
BATER opracował korek rekombinacyjny regulowany zaworem  który zamienia baterie OPzS w VRLA! Już dostępny w ofercie! Dlaczego nowy korek? Dzięki niemu możemy nareszcie połączyć zalety baterii z elektrolitem płynnym – ponad 20 letnią żywotność, stabilność, niezawodność i przewidywalność działania z zaletami baterii VRLA – brakiem konieczności dolewania wody, małym zagrożeniem wybuchem i możliwością pracy we wspólnym pomieszczeniu z innymi urządzeniami. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom , firma BATER opracowała najnowszej generacji korek rekombinacyjny regulowany zaorem do zewnętrznej rekombinacji gazów w akumulatorach kwasowo-ołowiowych.

Zalety korka rekombinacyjnego z dwukierunkowym systemem zaworów:

BEZPIECZEŃSTWO– zmniejszone wymagania dotyczące wentylacji do poziomu wymagnego przez baterie VRLA, minimalna emisja szkodliwych gazów z ciekłego elektrolitu, wygaszanie płomienia wstecznego, dwukierunkowa regulacja ciśnienia we wnętrzu rekombinatora zabezpiecza cały układ przed mechanicznym zniszczeniem w wyniku niekontrolowanego wzrostu bądź spadku ciśnienia; możliwość ładowania baterii przy podwyższonym napięciu bez konieczności odkręcania rekombinatora.
OSZCZĘDNOŚĆ– znacznie zmniejszona częstotliwość uzupełnienia elektrolitu; brak potrzeby wymiany rekombinatora w pełnym okresie eksploatacji baterii.
ELASTYCZNOŚĆ– możliwość dopasowania ilości korków do konkretnej pojemności akumulatora.

Jak działa nowy korek rekombinacyjny?

W czasie pracy akumulatora kwasowo-ołowiowego na skutek elektrolizy wodnego roztworu elektrolitu wydziela się wodór oraz tlen. Gazy te w powietrzu mogą tworzyć mieszaninę wybuchową. Dodatkowo w wyniku elektrolizy zmniejsza się ilość wody w elektrolicie, którą trzeba stosunkowo często uzupełniać w akumulatorze. Przemiana wodoru i tlenu w parę wodną jest procesem egzotermicznym. Ciepło emitowane podczas procesu rekombinacji we wnętrzu zamkniętej baterii znacznie przyśpiesza degradację elektrod ołowiowych zanurzonych w elektrolicie. Dlatego też korzystnie jest prowadzić proces rekombinacji z dala od elektrod, dzięki czemu zwiększa się żywotność całej baterii. W tej innowacyjnej konstrukcji gazy powstałe w czasie elektrolizy wody z elektrolitu po dotarciu do korka w sposób kontrolowany ulegają przemianie w parę wodną. Para wodna następnie kondensuje na ściankach rekombinatora. Po schłodzeniu w postaci wody spływa z powrotem do baterii. W celu uzyskania najefektywniejszej rekombinacji gazów przy budowie korka oprócz specjalnego katalizatora wykorzystano również system zaworów, które samoczynnie regulują ciśnienie we wnętrzu urządzenia dla osiągnięcia wartości najkorzystniejszej. W celu zachowania bezpieczeństwa eksploatacji nad układem regulującym ciśnienie w korku zamontowano dodatkowo jednostopniowy bezpiecznik do wodoru w postaci ceramicznego wygaszacza płomienia. W tak skonstruowanym korku emisja gazów jest minimalna i bezpieczna dla najbliższego otoczenia. Nowy korek rekombinacyjny z systemem zaworów przy zachowaniu właściwej eksploatacji zmniejsza częstotliwość prac serwisowych związanych z uzupełnianiem poziomu elektrolitu w baterii. Nowa konstrukcja zwiększa bezpieczeństwo użytkowania baterii w miejscach o ograniczonej wentylacji przy zachowaniu stopnia rekombinacji gazów na możliwie najwyższym poziomie.

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszej działalności?
Bater.pl albo Bater.pl


Wyślij zapytanie
Dotyczy produktu Korek rekombinacyjny nowej generacji
Twoje imię i nazwisko
Twój adres e-mail
Twój nr telefonu
Treść zapytania

Pozostałę teksty w dziale Aktualności

Tagi: , ,