Baterie Litowo-Jonowe

SZYBKIE ŁADOWANIE I MOŻLIWOŚĆ DOŁADOWYWANIA

Akumulator litowo-jonowy można ładować w dowolnym momencie: podczas każdej przerwy na lunch, między dwiema czynnościami itd. Szybka ładowarka może naładować akumulator do 25% w 30 minut. Łatwo  można osiągnąć oszczędność na poziomie  30%  pojemności  (a zatem i kosztów).

ROZŁADOWANIE BATERII W CIĄGU DNIA (porównanie rozładowania baterii kwasowo-ołowiowej z litowo-jonową)

Czas autonomii akumulatora kwasowo-ołowiowego często okazuje się zbyt krótki. Jest to najbardziej widoczne w pracy na dwie zmiany.

W takim wypadku po zakończeniu pierwszej zmiany zachodzi potrzeba wymiany baterii na drugą.

Wymiana akumulatora zajmuje operatorowi około 15 minut.

Dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu w połączeniu z ładowaniem okazjonalnym można zwiększyć czas autonomii do dwóch zmian.

Zastosowanie baterii litowo-jonowej pozwoli uniknąć konieczności zakupu i utrzymania drugiej baterii oraz zaoszczędzić czas konieczny na wymianę baterii.

W porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami kwasowo-ołowiowymi akumulator litowo-jonowy może być ładowany bardzo szybko.

Pełne ładowanie  zajmuje tylko od 2 do 3 godzin. Ładowanie okazjonalne można wykonać stosunkowo szybciej. To sprawia, że akumulator litowo-jonowy to idealny wybór do ładowania okazjonalnego i do systemów transportowych pracujących w reżimie  24/24.

BEZOBSŁUGOWOŚĆ

Akumulatory LifePO4 są w pełni bezobsługowe i dobrze znoszą doładowywanie.

W przypadku baterii kwasowo-ołowiowych doładowywanie prowadzi do zasiarczenia baterii. Zasiarczenie powoduje uszkodzenia wewnętrzne i utratę pojemności – jest to najczęstsza przyczyna uszkodzenia baterii.

Ładowanie okazjonalne nie szkodzi jednak akumulatorom litowo-jonowym.

Za 99% uszkodzeń akumulatorów kwasowo-ołowiowych nie odpowiadają wady produkcyjne ale zła obsługa i konserwacja – niezgodne z instrukcją obsługi dolewanie wody (lub jego brak), doładowywanie lub niepełne ładowanie,  pozostawienie akumulatora w stanie rozładowanym, wypadki przy wymianie akumulatorów itp..

Ogniwa litowe w zestawie akumulatorów LFP są chronione, nadzorowane i zbalansowane poprzez System Zarządzania Baterią (BMS). 

BMS (Battery Management System) jest zasadniczo sercem systemu akumulatorów litowych.

BMS zapobiega wszelkiego rodzaju nadużyciom operatora.

OPŁACALNOŚĆ

Nie ulega wątpliwości, że zakup akumulatora kwasowo-ołowiowego jest najtańszym rozwiązaniem. Inwestycja w bezobsługowy akumulator trakcyjny o mocy 20 kWh (w postaci baterii żelowej  lub wykonanej w oparciu o technologię czystego ołowiu) będzie ponad dwukrotnie większy w porównaniu do standardowej baterii kwasowo-ołowiowej. Koszt baterii litowo-jonowej może być 4 razy droższy.

Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę całkowitą energię zmagazynowaną w akumulatorze w czasie jego użytkowania, porównanie jest zupełnie inne. Całkowite przechowywanie energii w baterii żelowej lub w baterii w technologii czystego ołowiu  jest ograniczone poprzez niską żywotność  – 1200 cykli dla głębokości rozładowania 60% . Wydajność energetyczna takich baterii  wynosi około 14 MWh.

Dla akumulatorów litowo-jonowych, całkowita pojemność energetyczna jest znacznie wyższa: 20 kWh x 4000 cykli x 80% DOD = 64 MWh Dzięki temu litowo-jonowy akumulator trakcyjny jest najtańszym bezobsługowym akumulatorem.

KOSZT MAGAZYNOWANIA ENERGII *

*Całkowita energia zmagazynowana w akumulatorze podczas jego żywotności = pojemność (20 kWh) x ilość spodziewanych cykli x DOD% (głębokość rozładowania)

Cena spadnie, jeśli weźmiemy pod uwagę możliwy spadek pojemności baterii w trakcie eksploatacji, możliwość uniknięcia zakupu drugiej baterii oraz oszczędność na robociźnie związanej z wymianą baterii.

ZEROWA EMISJA

Baterie litowo-jonowe nie emitują żadnych gazów podczas ładowania. Można je bez problemu stosować w przemyśle żywnościowym.

Akumulatory można ładować w standardowym pomieszczeniu bez specjalnej wentylacji. Nie ma potrzeby inwestycji w akumulatorownię.

DODATKOWE ZALETY

Baterie litowo-jonowe nie mają efektu pamięci

Wydajność energetyczna (stosunek energii władowanej do wyładowanej z akumulatora) akumulatorów litowo-jonowych jest dużo wyższa niż w przypadku konwencjonalnych akumulatorów  kwasowo-ołowiowych.

Zastosowanie akumulatorów kwasowo-ołowiowych w niskich temperaturach powoduje duży spadek pojemności. Wpływ niskiej temperatury na zmniejszenie pojemności akumulatorów litowo-jonowych jest znacznie niższy, co czyni je bardzo przydatnymi do pracy w niskich temperaturach. Jeśli zachodzi konieczność ładowania akumulatora w ujemnych temperaturach, możemy zainstalować dodatkowy grzejnik w skrzyni akumulatorowej. Grzejnik będzie zasilany przez prostownik, co spowoduje że akumulator zachowa swój czas autonomii.


AQ-LITH® Lithium BMS ma standardowe 2 połączenia CANbus, aby umożliwić doskonałą kontrolę i nadzór. Akumulator może zostać dostarczony ze standardowym wskaźnikiem CANbus pokazującym % SOC (stan naładowania), ale także prąd, napięcie, temperaturę i w razie potrzeby ostrzeżenia.

W razie potrzeby rejestrator danych CANbus przechowuje wszystkie niezbędne dane i przesyła je za pośrednictwem WIFI lub UMTS.

Gęstość energii Li-ion jest bardzo wysoka. Możesz wymienić akumulator kwasowo-ołowiowy na litowo-jonowy o podwójnej pojemności o tych samych wymiarach.

Akumulator litowo-jonowy jest znacznie lżejszy niż konwencjonalny akumulator kwasowo-ołowiowy, co może pozwolić na oszczędności w wielkości konstrukcji i zmniejszenie zużycia energii przez urządzenia systemy mobilne.

Wysokie prądy rozładowania poważnie zmniejszają pojemność akumulatora ołowiowo-kwasowego (prawo Peukerta). Wysokie prądy rozładowania prawie nie wpływają jednak na pojemność akumulatora litowo-jonowego.

Oporność wewnętrzna baterii litowo-jonowych jest bardzo niska.

Żywotność baterii: 4000 cykli przy 80% DOD

DLACZEGO WARTO KUPIĆ AKUMULATOR LI-ION AQ-LITH®?

W oparciu o wieloletnie doświadczenie z bateriami litowo-jonowymi  producent opracował nową generację akumulatorów trakcyjnych charakteryzujących się trzema ważnymi zaletami:

1. Baterie litowe AQ-LITH® wykorzystują ogniwa pryzmatyczne na bazie  doskonałej technologii LiFePO4 (żelazofosforan litu). Te ogniwa oferują długi cykl życia przy doskonałej gęstości energii. W porównaniu do technologii NMC (litowo-niklowo-manganowo-kobaltowa), technologia LiFePO4 jest znacznie bezpieczniejsza.

W zastosowaniach przemysłowych i logistycznych stosuje się akumulatory LiFePO4. Ważne jest, aby wiedzieć, że akumulatory wykonane w tej technologii  nie zapalają się ani nie eksplodują, nawet jeśli bateria się zepsuje. Bateria jest w pełni chroniona. Ogniwa są montowane w modułach ze spawanymi laserowo szynami zbiorczymi. Technologia ta sprawia że bateria ma mniejszy  opór wewnętrzny ryzyko złych połączeń między ogniwowych jest minimalne.

2. Rdzeniem baterii litowej AQ-LITH® jest innowacyjny system BMS (Battery Management System). Ten BMS został opracowany we współpracy z renomowanym belgijskim uniwersytetem chroni ogniwa przed przeciążeniem , zbyt niskim napięciem, przepięciem i temperaturą.

Unikalny i opatentowany system balansowania dynamicznego wykorzystuje inteligentny algorytm z aktywnymi i pasywnymi metodami równoważenia. Zapewnia to optymalnie zrównoważony akumulator z redystrybucją energii podczas rozładowania. BMS ma 2 wyjścia CANbus dla optymalnej komunikacji z  ładowarką.


Optymalna wentylacja

3. Przegrzewanie ogniw ma duży destrukcyjny wpływ na żywotność akumulatora. Wyższe temperatury drastycznie skracają ich żywotność (każdy dodatkowy stopień Celsjusza skraca żywotność o 2%).

STANDARDOWY ZAKRES BATERII LITOWYCH AQ-LITH®

Baterie litowe AQ-LITH® dostarczane są w postaci gotowej do użycia (naładowana bateria w skrzyni bateryjnej). W skrzyni znajdują się wszystkie niezbędne elementy bezpieczeństwa i kontroli w postaci AQ-LITH® BMS z balansowaniem dynamicznym.

Standardowe akumulatory litowe AQ-LITH® można montować w najbardziej standardowych wymiarach komór bateryjnych wózków widłowych. W przypadku wózków podnośnikowych waga akumulatorów jest dość ważna, gdyż stanowi przeciwwagę dla podnoszonego ciężaru. W takim przypadku możemy w skrzyni bateryjnej umieścić dodatkowy balast, aby bateria litowo-jonowa miała tę samą wagę co standardowa bateria kwasowo-ołowiowa.

Baterie AQ-LITH®  WYKONUJEMY TEŻ NA ZAMÓWIENIE

Jeśli standardowe baterie nie pasują do Twojego urządzenia, możemy stworzyć niestandardową baterię litową AQ-LITH® na podstawie Twojej specyfikacji. Prześlij nam wymagane parametry: wymiary, napięcie, pojemność i wymagany prąd, a my przeszukamy dla Ciebie odpowiedniego rozwiązania. Prosimy o zapytanie na adres sprzedaz@bater.pl

PEŁNA GAMA BATERII LITOWYCH

OGNIWA /PAKIETY OGNIW

Możemy również zaoferować specjalne, dostosowane zestawy akumulatorów zgodnie z twoimi specyfikacjami:

– Li-NMC-O2 lub LiFePO4

– Ogniwa cylindryczne lub kopertowe

– Napięcie <48 V.

– Baterie dla różnych czasów rozładowania  (do magazynowania energii, podtrzymania napięcia)

– Wbudowana ochronna płytka drukowana, do zbalansowania ogniw

– Wymiary zgodnie z życzeniem

– Miękka obudowa z PVC lub aluminium

– Pojemność do 40 Ah

WYMIANA BATERII KWASOWO-OŁOWIOWYCH NA BATERIE LITOWO-JONOWE

Nasze baterie litowo-jonowe mogą bezpośrednio zastąpić obecne baterie SLA w wielu aplikacjach. Mają doskonałą żywotność do 2000 cykli. Te bezobsługowe akumulatory mają takie same wymiary jak akumulatory SLA, ale są znacznie lżejsze (nawet do 70% lżejsze) i mają znacznie lepszą wydajność i żywotność. Akumulatory litowo-jonowe są wyjątkowo bezpieczne: mogą szybko ładować bez przegrzania i gazowania, są również chronione przed przeciążeniem i pełnym rozładowaniem dzięki wbudowanemu BMS.

Również z ekologicznego punktu widzenia istnieją tylko zalety: baterie te nie zawierają kwasu, ołowiu i żadnych innych toksycznych substancji.

MODUŁY M+

Główne cechy:


– TECHNOLOGIA LIFEPO4

– SYSTEM MODUŁOWY

– POŁĄCZENIE SZEREGOWE I RÓWNOLEGŁE

– ŁATWA INSTALACJA

– ELASTYCZNY SYSTEM BATERII

Dzięki naszym seriom serii M można wykonać obwody szeregowe, a serię M + można wykonać zarówno szeregowo

i obwody równoległe. Każdy blok jest osobno kontrolowany przez wbudowany BMS, cała grupa jest

kontrolowane również przez zewnętrzny BMU.