Baterie trakcyjne

BATER jest jedynym  polskim producentem wytwarzającym kompletne  baterie trakcyjne do wszystkich typów wózków widłowych, platformowych i maszyn czyszczących. Nasze baterie są zbudowane z najwyższej jakości  ogniw kwasowych typu PzS i PzB produkowanych w zakładzie  BATER w Gliwicach i skrzyń krytych powłokami, o 100% odporności antykorozyjnej, wytwarzanymi w zakładzie  BATER w Warszawie. W ofercie mamy także akumulatory z płyta pancerną do pojazdów typu golf car i melex oraz baterie głębokiego rozładowania do pojazdów specjalnych Odyssey Extreme

Oferujemy kompletne typoszeregi baterii trakcyjnych zgodne z normami:

  • DIN – baterie z ogniwami PzS o pojemnościach od 100Ah do 1550Ah,
  • BS – baterie z ogniwami PzB o pojemnościach od 46Ah do 1050Ah,
  • PN EN 60254-1 – typoszereg akumulatorów blokowych do 200Ah.

Grupy produktowe

Baterie trakcyjne PzS i PzB do wózków widłowych i platformowych

BATER jest jedynym polskim producentem wytwarzającym kompletne baterie trakcyjne do wszystkich typów wózków widłowych i platformowych m.in. firm: ATLET, BALCANCAR, BT/TOYOTA, HYSTER, JUNGHEINRICH, KOMATSU, LAFIS, LANSING, NISSAN, PRODUCENCI CHIŃSCY, ROCLA, STILL, TCM/MITSUI, WNA, YALE, INNE

Czytaj dalej

Ogniwa trakcyjne PZS i PzB

BATER jest polskim producentem najwyższej jakości ogniw trakcyjnych z dodatnią płyta pancerną typu PzS i PzB, wytwarzanych w zakładzie BATER w Gliwicach. Produkujemy ogniwa trakcyjne wg DIN (81 typów PzS od 110Ah do 1550Ah) i BS (81 typów PzB od 46Ah do 1050Ah).

Czytaj dalej

Akumulatory trakcyjne blokowe typu PT do golf carów i maszyn czyszczących

BATER ma w swojej ofercie polskie akumulatory blokowe pancerne typu PT. Są to kompaktowe, 12V i 6V akumulatory trakcyjne pancerne i elektrolitem płynnym. Znajdują zastosowanie w wielu typach lekkich pojazdów takich jak wózki golfowe, wózki dla niepełnosprawnych oraz maszyny czyszczące.

Czytaj dalej

Akumulatory uniwersalne rozruchowo-cykliczne Odyssey Extreme

BATER ma w swojej ofercie bezobsługowe akumulatory uniwersalne (do pracy cyklicznej i rozruchowej) typu Odyssey Extreme produkcji amerykańskiej. Są one przeznaczone do użytkowania w ekstremalnych warunkach w motorówkach, jachtach, skuterach wodnych, motocyklach i samochodach terenowych, kampera...

Czytaj dalej

Akcesoria do baterii trakcyjnych

System mieszania elektrolitu EUW oraz centralny system uzupełniania wody BFS wydłuża żywotność baterii, znacznie zmniejsza koszty jej eksploatacji oraz zwiększa dyspozycyjność. Systemy te są niezbędnym wyposażeniem baterii w przypadku użytkowania dużych flot wózków widłowych

Czytaj dalej

Prostowniki i zasilacze do baterii trakcyjnych

Z doświadczenia wiemy, że bardzo istotnym elementem wpływającym na dostępność i bezawaryjność jest prostownik ładujący baterie. Od tego urządzenia w dużej mierze zależy żywotność, wydajność a także koszty użytkowania baterii

Czytaj dalej

Akumulatorownie

Firma BATER ma w ofercie kompleksowe rozwiązania dla Klientów potrzebujących rozwiązań z zakresu zarządzania flotą bateryjną i akumulatorowniami. Nasze usługi obejmują m. innymi projektowanie, doradztwo i wykonanie inwestycji zgodnie z Normą PN-EN 50273-3.

Czytaj dalej

Co to są i jakie mają zastosowanie akumulatory trakcyjne

Akumulatory trakcyjne służą przede wszystkim do zapewnienia energii w pojazdach elektrycznych. Akumulator trakcyjny to istotny element napędu w wózkach widłowych, podnośnikach, zwyżkach i tym podobnych urządzeniach, pracujących w pomieszczeniach zamkniętych. Specyficzne warunki pracy i wymagania dotyczące żywotności wymagają nowoczesnych rozwiązań. Bezpiecznych i jak najprostszych z punktu widzenia użytkowników.

Dwie główne grupy

Akumulatory trakcyjne można podzielić na akumulatory z ciekłym elektrolitem i akumulatory żelowe. Od lat najpopularniejszy akumulator trakcyjny wykonany jest w technologii kwasowo-ołowiowej z elektrolitem ciekłym. Technologia ta ceniona jest przede wszystkim za niski koszt zakupu oraz sporą wydajność. Problematyczna może być eksploatacja, wymagająca uważnej obsługi, czyli kontroli poziomu elektrolitu czy unikaniu całkowitego rozładowania. Akumulator trakcyjny wykonany w tej technologii dość długo się ładuje, dlatego w wielu zakładach pracy do jednego wózka przypisano dwie baterie. Specyfika pracy baterii w sprzęcie magazynowym wymaga pełnej cykliczności. Ponadto ze względów bezpieczeństwa trzeba przeznaczyć specjalne pomieszczenie, w którym akumulatory kwasowo-ołowiowe będą ładowane (czynnikiem ryzyka są opary uwalniane podczas ładowania). Warto wspomnieć, że spotyka się też akumulatory kwasowo-ołowiowe przystosowane do pracy w ciężkich warunkach – są to tzw. baterie z dodatnią płytą pancerną (rurkową).

Drugą grupą, są baterie żelowe, będące rozwinięciem kwasowo-ołowiowych. Główną różnicą między oba rodzajami jest konsystencja elektrolitu. O ile w kwasowo-ołowiowym mamy do czynienia z wodnym roztworem siarki, to w żelowym odpowiedniku jest kwas siarkowy wzbogacony o krzemionkę. Sprawia to, że trakcyjny akumulator żelowy może pracować w niemal każdej pozycji i przy ewentualnym uszkodzeniu nie ma ryzyka wydostania się elektrolitu na zewnątrz. Akumulatory żelowe mają jednak dużo krótszą żywotność i odporność na głębokie rozładowanie.

Alternatywa, czyli akumulatory litowo-jonowe

Chcąc wyeliminować konieczność posiadania dwóch baterii do jednego wózka oraz przygotowania specjalnego pomieszczenia (ładowni), warto rozważyć zakup akumulatora Li-Ion. Całkowicie bezobsługowe, wydajne i pozwalające na częściowe ładowanie, stanowią doskonałą alternatywę dla wcześniej wymienionych typów. Akumulator trakcyjny Li-Ion jest też odporny na samorozładowanie. Dlatego planując wymianę baterii w wózku, warto rozważyć jego zakup. Bogatą ofertę akumulatorów tradycyjnych i Li-Ion ma w katalogu firma Bater, czołowy polski producent ogniw.