Korek rekombinacyjny z zaworem dwudrożnym RecPlug2

BATER opracował korek rekombinacyjny regulowany zaworem dwudrożnym, który zamienia baterie OPzS w VRLA! Już dostępny w ofercie! Dlaczego nowy korek? Dzięki niemu możemy nareszcie połączyć zalety baterii z elektrolitem płynnym – ponad 20 letnią żywotność, stabilność, niezawodność i przewidywalność działania, z zaletami baterii VRLA – brakiem konieczności dolewania wody, małym zagrożeniem wybuchem i możliwością pracy we wspólnym pomieszczeniu z innymi urządzeniami. Wychodząc na przeciw tym oczekiwaniom, firma BATER opracowała najnowszej generacji korek rekombinacyjny regulowany zaworem dwudrożnym do zewnętrznej rekombinacji gazów w akumulatorach kwasowo-ołowiowych.

Opis

Zalety korka rekombinacyjnego z dwudrożnym systemem zaworów:

BEZPIECZEŃSTWO– zmniejszone wymagania dotyczące wentylacji do poziomu wymaganego przez baterie VRLA, minimalna emisja szkodliwych gazów z ciekłego elektrolitu, wygaszanie płomienia wstecznego i dwukierunkowa regulacja ciśnienia we wnętrzu rekombinatora zabezpiecza cały układ przed mechanicznym zniszczeniem w wyniku niekontrolowanego wzrostu bądź spadku ciśnienia. Możliwość ładowania baterii przy stałym napięciu 2,4V bez konieczności odkręcania rekombinatora. Przy wykonywaniu prac serwisowych można położyć korek rekombinacyjny w pozycji poziomej  bez ryzyka zniszczenia powierzchni aktywnej rekombinatora.
OSZCZĘDNOŚĆ– znacznie zmniejszona częstotliwość uzupełnienia elektrolitu; brak potrzeby wymiany rekombinatora w pełnym okresie eksploatacji baterii.
ELASTYCZNOŚĆ– możliwość dopasowania ilości korków do konkretnej pojemności akumulatora.

Jak działa nowy korek rekombinacyjny?

W czasie pracy akumulatora kwasowo-ołowiowego na skutek elektrolizy wodnego roztworu elektrolitu wydziela się wodór oraz tlen. Gazy te w powietrzu mogą tworzyć mieszaninę wybuchową. Dodatkowo w wyniku elektrolizy zmniejsza się ilość wody w elektrolicie, którą trzeba stosunkowo często uzupełniać w akumulatorze. Przemiana wodoru i tlenu w parę wodną jest procesem egzotermicznym. Ciepło emitowane podczas procesu rekombinacji we wnętrzu zamkniętej baterii znacznie przyśpiesza degradację elektrod ołowiowych zanurzonych w elektrolicie. Dlatego też korzystnie jest prowadzić proces rekombinacji z dala od elektrod, dzięki czemu zwiększa się żywotność całej baterii. W tej innowacyjnej konstrukcji gazy powstałe w czasie elektrolizy wody z elektrolitu po dotarciu do korka w sposób kontrolowany ulegają przemianie w parę wodną. Para wodna następnie kondensuje na ściankach rekombinatora. Po schłodzeniu w postaci wody spływa z powrotem do baterii. W celu uzyskania najefektywniejszej rekombinacji gazów przy budowie korka oprócz specjalnego katalizatora wykorzystano również system zaworów, które samoczynnie regulują ciśnienie we wnętrzu urządzenia dla osiągnięcia wartości najkorzystniejszej. W celu zachowania bezpieczeństwa eksploatacji nad układem regulującym ciśnienie w korku zamontowano dodatkowo jednostopniowy bezpiecznik do wodoru, w postaci ceramicznego wygaszacza płomienia. W tak skonstruowanym korku emisja gazów jest minimalna i bezpieczna dla najbliższego otoczenia. Nowy korek rekombinacyjny z systemem zaworów dwudrożnych, przy zachowaniu właściwej eksploatacji, zmniejsza częstotliwość prac serwisowych związanych z uzupełnianiem poziomu elektrolitu w baterii. Nowa konstrukcja zwiększa bezpieczeństwo użytkowania baterii w miejscach o ograniczonej wentylacji przy zachowaniu stopnia rekombinacji gazów na możliwie najwyższym poziomie.

Wymiary i parametry techniczne korków rekombinacyjnych dwudrożnych

Typ rekombinatoraMaksymalne

napięcie

ładowania

[V]
Pojemność ogniwa
Qs [Ah]
Średnica A
[mm]
Średnica B
[mm]
Średnica C
[mm]
Wysokość H1
[mm]
Wysokość H2
[mm]
RecPlug2-500

RecPlug2-500LP
2,4do 50025405313211
RecPlug2-1000

RecPlug2-1000LP
2,4od 501 do 80025405313211
RecPlug2-1500

RecPlug2-1500LP
2,4od 80125405313211

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Korek rekombinacyjny z zaworem dwudrożnym RecPlug2”