Bateria wagonowa
Zastosowanie
Akumulatory wagonowe typu WA przeznaczone są między innymi do zasilania instalacji oświetleniowej wagonów kolejowych
Budowa
.W standardowych bateriach kwasowo ołowiowych typu 2WA300, 2WA400 czy 2WA500 wykorzystuje się bloki ebonitowe oraz wieczka połączone z blokiem specjalną elastyczną masą uszczelniającą. Do łączenia cel w akumulatorze używane są łączniki spawano-elastyczne z nakładkami na biegunach z tworzywa. Zespoły płyt dodatnich w akumulatorze są wykonane w technologii pancernej. Płyty ujemne są natomiast pastowane. Do separacji płyt wykorzystywane są separatory o niskiej rezystancji wewnętrznej z mikroporowatego PVC. Każda z cel akumulatora posiada wskaźnik pływakowy, który umożliwia szybką wzrokową kontrolę poziomu płynnego elektrolitu.
Produkt spełnia normę PN-E-83013 pod względem naprężeń mechanicznych, wibracji czy udarów, które mogą pojawić się podczas eksploatacji.
Konstrukcja baterii wagonowej pozwala na bezawaryjną pracę w zakresie temperatur od -30°C do +40°C
Baterie takie znajdują zastosowanie w przemyśle kolejowym do:
– oświetlenia w wagonach pasażerskich
– awaryjnego źródła prądu
Typ | Napięcie [V] | Pojemność znamionowa C5 [Ah] | Max. prąd ładowania [A] | Max. prąd rozładowania [A] | Max. Długość [mm] | Max. Szerokość [mm] | Max. Wysokość [mm] |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2WA300 | 4 | 300 | 120 | 220 | 390 | 250 | 420 |
2WA400 | 4 | 400 | 160 | 280 | 495 | 285 | 420 |
2WA500 | 4 | 500 | 200 | 350 | 495 | 285 | 420 |
Możliwość produkcji wersji hybrydowych w skrzyniach stalowych pokrytych tworzywem oraz ogniw wykonanych w standardzie DIN z pancernymi płytami dodatnimi. Pojemność dostępnych takich baterii jest od 300Ah do 550Ah z łącznikami elastycznymi oraz jako akcesorium zamontowany automatyczny system BFS do uzupełniania wodą DEMI ubytków elektrolitu podczas normalnej eksploatacji baterii.